PRZEMOC wśród dzieci



Przerażający temat, ale niestety prawdziwy, w każdej szkole zdarza się, że ktoś
nad kimś się znęca, to niestety codzienność naszych szkół…

Przerażają was samobójstwa dzieci? Wiecie skąd się biorą takie decyzje nastolatków? Przemoc w szkołach to jedna z odpowiedzi moim zdaniem. Sama pamiętam, że nie było mi łatwo, dzieci potrafią być okrutne i złośliwe szczególnie gdy ktoś jest „inny”. Zawsze wyróżniałam się wśród rówieśników z powodu wózka. Dzieciaki w szkole różnie mnie odbierali jedni wyśmiewali inni bronili.

Co z tym można zrobić?

Nie mam dzieci, więc nie wiem czy powinnam się wypowiadać na ten temat, ale mam małego brata i wiem, że za wychowanie dzieci odpowiadają rodzice i rodzeństwo. W moim domu staramy się tłumaczyć młodemu, że każdy jest równy, nie ma lepszych i gorszych. Uważam, że jak dziecko ma w swoim otoczeniu osobę niepełnosprawną to zupełnie inaczej odbiera i traktuje takie osoby.

Moja klasa z podstawówki musiała się przyzwyczaić do mnie co na pewno nie było proste, wiem że pytali naszą wychowawczynie, co mi jest i dlaczego. Domyślam się że w domach też były takie rozmowy, w takich momentach właśnie rodzice powinni wyjaśnić dziecku wszystko i odpowiedzieć na wszelkie pytania.

Podsumowując
Przemoc w szkołach była, jest i zawsze będzie, a my możemy ją próbować tylko zwalczać, uczyć dzieci co dobre a co złe. Za wychowanie dzieci odpowiada rodzina pamiętajcie o tym.



0 comments