Wspomnienia z wakacji


Dziś w końcu wam opowiem o moich wakacjach, kiedyś wspominałam, że jednym z moich marzeń jest wyjazd nad nasze polskie morze z ukochanym no i w tym roku się nam udało wyjechać na końcu czerwca.


Byliśmy w pięknej, małej, spokojnej miejscowości Sarbinowo, znajduje się tam bardzo fajna, szeroka promenada po której można bez problemów jeździć wózkiem. ( ja bardzo żałowałam, że nie mam możliwości zabierania wózka elektrycznego ) Promenada ma również dostosowane zjazdy na plaże, niestety nie da się nimi dojechać do samego morza, trzeba pokonać kawałek plaży. ( dla chcącego nic trudnego, zawsze można poprosić o pomoc ) Uważam, że cała miejscowość jest fajnie przystosowana dla osób na wózkach. Polecam to miejsce 😊



Teraz przykra prawda o hotelach „dostosowanych do osób niepełnosprawnych”. Oczywiście przed wyjazdem, gdy rezerwowaliśmy pokój tak jak chyba każdy pytaliśmy o rzeczy najważniejsze szczególnie dla mnie czyli w moim przypadku o podjazdy i łazienkę. Przez telefon zostałam zapewniona, że wszystko jest dostosowane w 100% no to pomyślałam super i jedziemy. Niestety po dojechaniu na miejsce nie było już tak miło, owszem był piękny podjazd z kostki brukowej do budynku nawet dobrze zrobiony, ale po wejściu do pokoju nie było już tak fajnie. Wiecie co robię najpierw w takich miejscach? Zaglądam do łazienki to taka moja mała obsesja, wiecie sprawdzam czy sobie poradzę… no i niestety przykra niespodzianka, łazienka owszem wystarczająco szeroka, prysznic na płasko, umywalka na dobrej wysokości dla mnie, ale brak najważniejszej rzeczy poręczy… Ja wiem, że nie każdy potrzebuje poręcze, ale dla osoby na wózku są one chyba niezbędne… Po zgłoszeniu właścicielce problemu usłyszałam, że budynek został zatwierdzony, odebrany czy jak to się tam mówi przez odpowiednie służby bez żadnych uwag… Ja się pytam jakim cudem? Czy to ja się czepiam? Czy o co chodzi? Pani właścicielka była w ogóle zaskoczona że takie poręcze powinny być, na szczęście to była bardzo miła kobieta i po wytłumaczeniu o co dokładnie mi chodzi pojechali do sklepu kupili i założyli co prawda powinna być inna, ale i tak brawo za szybką reakcje. 

Podpowiedz dla tych co wynajmują pokoje osobą niepełnosprawnym
łazienka przystosowana powinna mieć:

- poręcze przy ubikacji po obu stronach
- prysznic na płasko (płaskie wejście)
- przynajmniej jedną poręcz pod prysznicem
- umywalkę na wysokości osoby siedzącej

Te cztery rzeczy naprawdę nam ułatwiają korzystanie z łazienki.

Oczywiście mino problemów z poręczami, wakacje były bardzo udane. Spędziłam cudowny czas z ukochanym, mamy piękne zdjęcia no i spełniło się moje marzenie. 😉 Mam nadzieje, że za rok też pojedziemy.😀

Rada sprawdzajcie wszystko dokładnie szczególnie osoby w mojej sytuacji. 

0 comments