Wywiad z Eweliną Perą

Dziś poznacie trochę lepiej moją nową fizjoterapeutkę Ewelinę, która zastąpiła Asie. Ewelina zgodziła się odpowiedzieć na parę moich pytań.

Spróbuje Wam krótko ja przestawić, a więc tak Ewelina jest fizjoterapeutką od ponad 2 miesięcy pracuje w Warsztacie Terapii Zajęciowej w Czeszewie, gdzie jak wiecie ja uczęszczam. Mogę już o niej powiedzieć, że jest osobą bardzo pozytywną o  bardzo dużej ilości energii :) Taki nasz wulkan energetyczny... he he :)


A teraz kilka pytań, które pozwolą poznać Ewelinę i jej poglądy.

Dlaczego akurat takie studia? Czym się kierowałaś w wyborze?

Moja przygoda z Fizjoterapią zaczęła się już w Liceum. Mianowicie uczęszczałam do klasy o profilu humanistycznym i to właśnie w Szkole Średniej zmieniłam swoje zainteresowania w kierunku biologii między innymi dzięki mojej ówczesnej Nauczycielce, która miała dar przekazywania wiedzy. Tak właśnie zdałam maturę z biologii i postanowiłam, że moja dalsza edukacja będzie związana z biologią oraz zdrowiem człowieka, które jest dla mnie bardzo ważne. Ponieważ jestem z natury osobą o pogodnym usposobieniu i z chęciom pomagam drugiemu człowiekowi wybrałam studia na kierunku Fizjoterapii w Wydziale Zdrowia Publicznego.

Czy Twoja praca daje Ci satysfakcje i radość?

Moja praca daje mi wiele radości i satysfakcji, kiedy widzę uśmiech na twarzy osób z którymi pracuję oraz kiedy słyszę, że po zajęciach ze mną czują się dobrze lub lepiej.

Czy jest coś co Cię zaskakuje w Twojej pracy?

W mojej pracy jest wiele sytuacji, które mnie zaskakują, ale najbardziej zaskakują mnie Osoby, które pomimo swojej niepełnosprawności / choroby mają w sobie bardzo duży optymizm i pokonują swój starach oraz bariery.

Czy uważasz, że choroba lub niepełnosprawność jest usprawiedliwieniem by nie robić nic ze swoim życiem?

Uważam, że niepełnosprawność lub choroba nie jest usprawiedliwieniem, by tkwić w miejscu i nie robić nic ze swoim życiem. Myślę, że żyjemy w czasach, w których mamy coraz większą tolerancję dla chorych/ niepełnosprawnych .Powstaje coraz więcej instytucji/ ośrodków/ wolontariatów , które starają się by takie Osoby nie zamykały się w 4 ścianach a mogły się rozwijać , kształcić. Dlatego nic nie usprawiedliwia stagnacji.

W kontekście osób niepełnosprawnych/chorych jesteś za eutanazją czy nie? Czy uważasz, że osoba chora bądź niepełnosprawna ma prawo do podjęcia decyzji kończącej własne życie?

Temat eutanazji w naszym kraju jest bardzo kontrowersyjny . Natomiast moje zdanie jest takie iż osoba chora/ niepełnosprawna powinna mieć prawo do podjęcia decyzji kończącej własne życie. Każdy człowiek powinien żyć w zgodzie z własnym sumieniem, i to do nas powinna należeć decyzja o eutanazji .

Co sądzisz o związkach osób niepełnosprawnych bądź chorych ze zdrowymi i czy uważasz, że są one ciężarem?

Kim jestem by oceniać związki osób niepełnosprawnych/ chorych ze zdrowymi, by oceniać miłość….? Mogę tylko powiedzieć, iż życzę takim parą dużo miłości i wytrwałości. Moim zdaniem związki osób chorych/ niepełnosprawnych ze zdrowymi nie są ciężarem ponieważ jeśli mamy do czynienia z prawdziwą miłością to pokona ona każdą przeciwność losu.


Tym razem tylko sześć pytań, ale myślę że bardzo ważnych i że pozwolą one poznać lepiej tą nową osóbkę w moim otoczeniu…Ewelino dziękuje bardzo że się zgodziłaś odpowiedzieć na kilka pytań no i miłej pracy miedzy innymi ze mną :).

0 comments