Moje piękne miasto - Miłosław




Dziś pozytywnie o moim rodzinnym mieście Miłosław miasto położone w woj. wielkopolskim, w powiecie wrzesińskim, na Równinie Wrzesińskiej. Z mojego punktu widzenia moje miasto jest słabo dostosowane do osób niepełnosprawnych, ale dziś chce Wam opowiedzieć o tych pozytywnych stronach mojego miasta.



Może zacznę od mojego ulubionego miejsca czyli parku, to miejsce spokojne i piękne, w którym ja bardzo lubię przebywać, można iść na długi spacer żeby coś przemyśleć, łowić ryby w stawie (trzeba mieć kartę) albo po prostu iść z dziećmi na plac zabaw (mój braciszek bardzo lubi tam chodzić) . Teraz ciekawostki: w naszym parku znajduje się wiele okazów pomników drzew (m.in. miłorząb dwuklapowy), stare mostki i staw gdzie można łowić ryby.  W tym pięknym miejscu znajduje się również pierwszy pomnik Juliusza Słowackiego na ziemiach polskich oraz pałac w którym odkąd pamiętam znajduje się gimnazjum oczywiście imienia Juliusza Słowackiego. W pałacu można zobaczyć piękne obrazy, a od czerwca można zwiedzać wieże, aktualnie są tam fotografie dzieł z galerii Mielżyńskiego.

Pozytywnym miejscem w mieście dla mnie jest również sklep Dino nie dawno otwarty, ale bardzo przydatny dlaczego? Ponieważ ja bez żadnych problemów mogę się po nim poruszać i zrobić samodzielnie zakupy, co dla osób w mojej sytuacji bardzo ważne.

Miłosław to piękne i zazwyczaj spokojne miasto, ja napisałam o moich ulubionych miejscach, ale można również tutaj zobaczyć piękny zabytkowy kościół św. Jakuba, przy którym niedawno pojawił się podjazd dla osób niepełnosprawnych, kościół ewangelicki w którym obecnie znajduje się muzeum i wiele  wiele innych ciekawych miejsc i pomników.

Jeśli ktoś z Was chce dowiedzieć się więcej na temat mojego miasta zapraszam na stronę Projekt MILOSLAW to strona o Miłosławiu prowadzona przez uczestników WTZ Czeszewo pod opieką pani Marty, na której można znaleźć: różne ciekawostki, zdjęcia oraz co aktualnie dzieje się w mieście i okolicy.

Pomysł na wpis wyszedł od mojego ojca chrzestnego Zbigniewa Kwiatka z Miłosławia, który jest również autorem zdjęć do dzisiejszego wpisu. Dziękuje wujku :)

0 comments