Polak za granicą


Dlaczego tak się dzieje, że tyle osób wyjeżdża?

Każdy z nas chce mieć lepiej w życiu, mieć dobre zarobki po prostu godnie żyć, a w Polsce to niestety trudne. Polska rzeczywistość to najniższa krajowa i życie od pierwszego do pierwszego.



Wiele osób wyjeżdża za granice po prostu za pracą. Wiem, że to są bardzo trudne decyzje, ciężko jest zostawić za sobą całe dotychczasowe życie, przyjaciół itp.  Znam kilka osób, które wyjechały i wiem, że ciężko im poradzić sobie z tęsknotą, czasami jednak nie ma wyjścia. Życie pisze różne scenariusze, a w Polsce naprawdę jest ciężko wyżyć z rodziną, nie wiem skąd biorą się statystyki z których wynika, że przeciętny Polak zarabia od 2 do 3 tysięcy może w większych miastach tak jest, ale Polska to większość małych miast gdzie nie ma takich zarobków.

Ja osobiście nie mogła bym wyjechać dlaczego? Ponieważ jestem osobą, która bardzo przywiązuje się do ludzi, nie była bym w stanie zostawić wszystkiego i wyjechać. Jestem też patriotką.  Podziwiam osoby, które dają rade wyjechać i żyć w obcym kraju, a z drugiej strony szkoda mi ich.

Podsumowując wyjazd za granice to trudna decyzja, trzeba się zastanowić, czy da się rade zostawić dotychczasowe życie i czy pieniądze są aż tak ważne...

4 comments

  1. Czasem nie o pieniądze chodzi, ale o możliwości rozwoju i niemożność odnalezienia się w polskiej rzeczywistości. Albo o bezsilność i rezygnację z walki o byt, na rzecz lepszego życia. Cena jaką się za to płaci jest jednak ogromna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście masz racje. Ja nigdy nie wyjeżdżałam, ale mam przykłady w rodzinie, najgorsza jest chyba tęsknota za bliskim.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wyjechałam za mężem żeby tej tęsknoty nie czuć. Choć on nie mógł się w Polsce odnaleźć ja radziłam sobie świetnie. Ale czasem są decyzje które po prostu trzeba podjąć. Ile by nie kosztowały.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Tobą są takie decyzje :)

    OdpowiedzUsuń