Pewność siebie jak ją zdobyć i co robić by się nie załamać?


Nie wiem czy ja jestem osobą pewną siebie, ale wiem czego chce w  życiu i staram się do tego dążyć, choć to strasznie trudne. Pewność siebie wynika z poczucia własnej wartości, którą powinien mieć każdy z nas, co niestety nie jest takie oczywiste.

Jak zdobyć pewność siebie?



Mi od dziecka mówili wszyscy, że mimo choroby jestem osobą wartościową i mogę w życiu dużo osiągnąć. Uważam, że to bardzo ważne żeby bliscy w ten sposób wspierali i oczywiście motywowali do działania.  Pewność siebie zdobywamy już od najmłodszych lat po przez małe sukcesy np. dobre świadectwa w szkole, czujemy w tedy że dajemy rade, że możemy być tak samo dobrzy jak inni. Osoby chore rzadko są pewne siebie dlaczego? Bo ciągle nam się coś nie udaje, wiem jak to jest codziennie się z tym zmagam, życie nie jest łatwe, ale nikt nie mówił, że będzie łatwo.

Co robić żeby się nie załamać?

Nie ma złotego środka na to… Uważam że najlepiej znaleźć sobie jakieś cele w życiu i do nich dążyć. Moim celami w życiu są np. usamodzielnić się czyli mieć własną rodzinę, zdobyć jakąś pracę i żyć tak jak wszyscy. Czy będzie mi to dane nie mam pojęcia, ale w coś wierzyć trzeba, podobno wiara czyni cuda tylko trzeba jej pomóc.

0 comments